maandag 9 maart 2015

zelf een boekje maken

One sheet mini sketchbook / schetsboekje uit 1 vel papier. Het blijft leuk om deze te maken. #sketchbook #bookbinding     Mini sketchbook #sketchbook #bookbinding

Een van mijn besluiten voor de vastentijd is om creatief met mijn materialen om te gaan. Dus eerst kijken wat ik in huis heb in plaats van naar de winkel te rennen om wat te kopen. Het bovenstaande mini schetsboekje (8 x 11 cm) maakte ik uit 1 vel A3 tekenpapier. 

Ik had nog wat dun grijs karton liggen dat ik beplakte met wat gekleurd papier om het vervolgens aan op de voor- en achterkant van het boekje te lijmen. Normaal gebruik je daarvoor boekbinderslijm, maar omdat ik dat niet in huis had, deed ik het met CreaPodge van de Action. Dat is iets natter dan boekbinderslijm, maar het gaat er prima mee. 

Als je boekje klaar is, is het verstandig om het nog zo'n 24 uur onder een paar dikke boeken te leggen zodat de kaften niet krom trekken tijdens het drogen.

Dit soort kleine boekjes zijn ideaal voor een heuptasje of kleine handtas als mini (teken)dagboekje.

Hieronder vind je de uitleg van Cathy Johnson (bij 3:42 min. start de uitleg).




Geen opmerkingen: