woensdag 22 april 2015

collage

Het lijkt wel een eeuw geleden dat ik een weblog had onder de naam Beelden van de Ziel. Op dat weblog stonden collages centraal. Op een gegeven moment heb ik het offline gehaald omdat er niets meer op gebeurde. Het maken van collages stond op een laag pitje en bleef daar ook.

Maar tijden veranderen. Zo af en toe duik ik weer in mijn stapel tijdschriften. Nu niet om een kunststukje te maken, maar meer om de dag te verwerken. Ik vind teksten en plaatjes die bij de waan van de dag horen en plak die in een eenvoudig spiraalschriftje dat de Man van een van zijn congressen mee naar huis nam. Sommige pagina's nemen me onmiddellijk mee naar de dag van toen.


Collage journal

Collage journal

Collage journal

Collage journal

2 opmerkingen:

Mirjam zei

Leuk werk inderdaad Petra, om collages te maken. Ik vind het vooral in hectische tijden erg rustgevend om mooie plaatjes en interessante artikelen uit tijdschriften te scheuren of ze als inspiratie te gebruiken voor collages en tekeningen/teksten. Nog bedankt voor je reactie n.a.v. mijn mailtje trouwens! Ik doe veel inspiratie bij je op en vind het leuk om via blogs een passie voor tekenen, schilderen en schrijven te kunnen delen.

Annemarie Kersten zei

Heel erg leuk!