woensdag 1 april 2015

recepten

#day13 #30dayjournal @lisasonora

Als je voor de klas staat, kinderen therapie geeft of zelf kinderen hebt, dan ken je het vast wel: belonen met stickertjes. Maar op een gegeven moment werken die stickertjes niet meer. Dan is het zoeken naar een andere vorm. Op dit moment wordt er bij ons thuis kooktijd verdient. En zo wordt er de ene week (met hulp) een bananencake gebakken en de week erna een pizza gemaakt. Het zijn van die dingen die ik eigenlijk in mijn dagboek op zou moeten nemen omdat ze een mooie herinnering voor later zijn.

Ooit volgde ik een cursus autobiografisch schrijven. Een van de opdrachten was om een recept in je verhaal te verwerken. Ik maakte mijn stukje zoals in de krantenrubriek de Volkskeuken compleet met  een zelfde soort lay-out. Erg leuk om te doen en om, nadat je het hebt uitgeprint, in je dagboek te plakken.

Vorige zomer tekende ik een recept voor geluk. Maar je kunt je natuurlijk ook een echt recept proberen te tekenen (kijk ook eens hier) en dat in je dagboek opnemen.

Hoe zou jij een recept in je dagboek opnemen?

Geen opmerkingen: