dinsdag 28 april 2015

wat als...

Mandala

Wat gebeurt er als je je potloden gewoon "het werk" zou laten doen? 

Iedere keer verbaas ik me er weer over. Ik teken een cirkel. Ik zet een podcast aan (of een YouTube filmpje waarin veel gesproken wordt en kijken in feite niet van belang is) en laat mijn hand het werk doen. Soms ontstaan er wolken van kleur, soms figuren die dagen later steeds meer vormen lijken aan te nemen. Het is een wonderlijk proces dat vraagt om overgave. Het hoeft niets te worden, behalve dan wat kleur in een cirkel. Hoe vaak ik dat ook doe, steeds word ik weer geraakt door wat er uiteindelijk te voorschijn komt. Het komt mijn luisteren ook ten goede. Op de een of andere manier is het makkelijker om mijn aandacht bij de verhalen te houden die ik hoor.....

Wat zou er dan op jouw papier ontstaan?




Geen opmerkingen: