woensdag 8 april 2015

zin II


In 2013 schreef ik over dit boekje. En zoals dat gaat met boeken soms raken ze verdwaald in de boekenkast. Het kostte even wat tijd voordat ik het terugvond. Het stond niet meer bij de schrijfboeken en dus werd het nauwelijks meer gelezen. Zonde, want toen ik het na lang zoeken weer opensloeg kwamen er zat opdrachten en tips voorbij waar ik wat mee zou kunnen doen. Sterker nog, de dingen die ik las waren zo inspirerend dat ik het boekje graag weer naast mijn bed wil leggen.

Een voorbeeld:
Ga zitten, sluit desnoods je ogen even, en luister. Beschrijf zoveel mogelijk - maar minstens vijf - geluiden (pag. 80 - Zin).

Zelf doe ik graag een variant. 's Avonds vraag ik me af wat ik de afgelopen dag heb gehoord. Woorden en zinnen blijven me nauwelijks bij, maar geluiden wel. Een meeuw, een fietser, een gestresste waterkip, een merel die een waterbad neemt of het getik van een specht in de treurwilg. Het zijn de geluiden die horen bij ons huis, bij de omgeving. Geluiden die mij een gevoel van verbondenheid met de natuur geven, maar op de een of andere manier helpt het ook om het beeld van de voorbije dag aan te wakkeren.

Hoe ziet jouw lijstje met geluiden eruit?

Geen opmerkingen: