woensdag 6 mei 2015

foutje...

Journals

Ook dit jaar doe ik weer mee met Hali Karla's Spectrum. Een van de eerste dingen die ik besluit te gaan doen is de workshop van Lisa Sonora. Het is de bedoeling om uit een groot vel een artjournal te maken. Maar ergens onderweg heb ik mij papier fout gevouwen en direct daarna gescheurd. Zo eindig ik niet met één artjournal, maar met twee kleine. De vraag waar ik nu precies de fout heb gemaakt, kan ik niet beantwoorden. Inwendig moet ik glimlachen. Het was niet de bedoeling, maar eigenlijk komt het me wel goed uit. 

In het schrijven, zeker als je sprint, denk je niet na over fouten. Dan zijn er eigenlijk geen fouten. Maar zodra het gaat om beeldend werk zijn we eerder geneigd dingen die we anders doen als fouten te zien, terwijl je eigenlijk alleen maar een andere weg volgt naar het eindresultaat. En omdat het ook in dit beeldende werk in feite niet gaat om het eindresultaat zit er niets anders op dan van de weg te genieten. Met volle teugen!


Geen opmerkingen: