maandag 24 augustus 2015

gelaagdheid

Reflecting calm

Zoals deze foto letterlijk een aantal lagen laat zien, zo is het soms ook met schrijven. 

Soms vraag ik me af wat ik niet geschreven heb. Wat is er onder de oppervlakte blijven steken, maar had ik misschien wel op willen schrijven? Soms kijk ik naar mijn handschrift en zie hoe sommige woorden haast onherkenbaar zijn geworden. De nood om dat soort woorden alsnog leesbaar te maken is niet echt aanwezig omdat juist die onleesbare woorden de sfeer van mijn welzijn weergeven. Heel soms is er een vlaag van dat wat groter is dan ikzelf op het papier zichtbaar geworden. Het zijn de kleine cadeautjes die het schrijven iedere keer weer waardevol maken. Maar er zijn ook de kleine weerspiegelingen van het leven gevat in een paar korte zinnen.

Zie jij de verschillende lagen in je schrijfsels?

Geen opmerkingen: