maandag 3 augustus 2015

vakantie tijd

Op vakantie gaan brengt zo het een en ander met zich mee. Meestal maak ik lijstjes met wat er gepakt moet worden en uiteindelijk blijk ik toch altijd weer te veel van het een en te weinig van het ander bij me te hebben. Tja... Terwijl ik daar over na zat te denken, overzag ik hoe snel de wereld verandert. Waar we vroeger reisden met de ANWB-kaart op schoot, tik ik nu op het scherm in de auto de bestemming in en die vriendelijke mevrouw gidst me vlotjes over de buitenlandse wegen. De wereldontvanger waar we tijdens de vakantie af en toe naar luisterden, staat al jaren vrijwel werkeloos in de badkamer. De spaarzame telefoontjes naar huis zijn een stuk makkelijker geworden met de kost van de mobiele telefoon. Toch heeft het ook zo zijn nadelen om altijd maar bereikbaar te kunnen zijn. Echt weg van thuis (werk) kom je eigenlijk nooit meer, tenzij je je mobiel "vergeet".

Maar de vooruitgang heeft ook zo zijn voordelen. Met een enkele app kun je de tijden voor zonsopgang en zonsondergang opzoeken van waar dan ook ter wereld. Het inspireerde mij om de tijden van afgelopen vakantiebestemmingen in een pagina te verwerken. Het is mooi om te zien dat een paar honderd kilometer van huis de tijden anders zijn. Soms scheelt het maar enkele minuten, soms meer dan een kwartier.


Vakantievoorpret

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, in tien jaar tijd is er heel veel veranderd...
Maar ik heb nog steeds graag de ANWB kaart op schoot hoor~!
Leuke pagina heb je gemaakt!

Ina zei

Hoi Vera,
wat leuk om je blogs te lezen! En wij reizen ook nog steeds met de kaart mee: fiets-, wandel-, of autokaart :)
hartelijke groetjes,
Ina