woensdag 26 augustus 2015

vakantie

Adventure time
Teufesschlucht, 2015

Thuis loop ik mijn rondjes door een prettig polderlandschap. Hier en daar wat bomen, maar vooral veel weidsheid en groen om me heen als ik wandel. Oude knotwilgen, rietlanden, waterplassen, vogels en koeien zijn de dingen die ik dagelijks zie aan de rand van de stad. Maar overal waar ik kijk, zie ik sporen van mensen. Hoge gebouwen die kilometers verderop te zien zijn, sporen van vliegtuigen in de lucht en vaak ook hoor ik geluid dat mijlenver draagt. 

Hoe anders is dat een kleine 500 kilometer van huis vandaan. Geluid draagt nog steeds ver en vliegtuigstrepen in de lucht zijn er ook. Maar de natuur...... Hoge bomen, prachtige rotspartijen, korenvelden en wijngaarden zover als je maar kunt kijken. Het is hier zoveel makkelijker om overdonderd te raken. Gewoonweg omdat alles groter is en de horizon vaak geen vlakke lijn biedt, maar laaggebergte.

Verandering van omgeving doet schrijven of geeft in ieder geval weer inspiratie tot schrijven. 

* Welke inspiratie heb jij meegenomen van je vakantie?
* Waar zou je over willen schrijven? - Maak een lijstje.
* Kies een onderwerp uit en schrijf!

Geen opmerkingen: