maandag 21 december 2015

Fijne dagen!

IMG_0320

Het jaar trekt langzaam aan ons voorbij zeggen ze wel eens, maar zo voelt het op dit moment helemaal niet. Over 10 dagen begint 2016..... Het is wat ik me maar moeilijk kan voorstellen, maar als ik naar al mijn foto's kijk, zie ik de seizoenen voorbij trekken en weet ik dat het echt waar is. Als ik 's morgens mijn wandelschoenen aantrek, kan ik niet anders concluderen dat het de donkere tijd van het jaar is. De zon komt laat op. Buiten trekken de ganzen over en doet de zon verwoede pogingen door het wolkendek te klimmen.

IMG_0324


Onderweg mijmer ik wat en denk aan alle dingen die ik zou willen schrijven, maar waarvan ik weet dat als ik eenmaal thuis ben, ik ze ook weer vergeten ben. Er was een tijd dat ik dan stopte met wandelen en het noteerde op mijn telefoon. Tegenwoordig vertrouw ik erop dat dat wat geschreven moet worden wel weer een keer naar boven zal borrelen. Vaak is dat op momenten waarop ik het het minst verwachtte.

Op mijn woord voor 2016 ben ik nog aan het broeden. En de komende dagen zal er ook nog niet veel terecht komen van het terugkijken op weer een jaar dagboekschrijven. Maar het verlangen om dat te doen is er wel, dus dat is alvast een beginpunt. In januari ben ik weer terug op mijn blog.


***

Ik wens jou alvast Fijne Kerstdagen en een geweldig 2016 toe! 
Ik hoop dat al je wensen uit mogen komen!

***

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Petra,

Ik wens jou ook hele fijne dagen.
En veel geluk in grote en in kleine dingen in 2016.

Karin

Anoniem zei

Ook voor jou een mooie afsluiting van 2015 en een sprankelend begin van 2016! Dank voor al je inspiratie en stof tot nadenken.

Annemarie

Anoniem zei

Hoi Petra,
Dank je wel voor een mooi jaar op je blog. Ik heb er van genoten.
Fijne en lichte feestdagen gewenst en een mooi en gezond 2016 gewenst met veel rust voor jezelf om te schrijven.
Hartelijke groet, Marjan

Veertje Vederlicht zei

Prettige jaarwisseling en ik hoop van harte dat we elkaar in 2016 weer ontmoeten. Wel een beetje uit het oog, maar zeker niet uit mijn hart.

Liefs en alle goeds!