woensdag 27 januari 2016

bijschaven

Writing practice

Als ik een tijd niet veel geschreven heb, zie ik dat mijn handschrift minder goed leesbaar wordt. Dan kan ik mijn eigen schrijfsels nog wel lezen, maar andere mensen moeten dan echt moeite doen om te zien wat er staat. Niet altijd even handig. Het is fijn om af en toe weer wat meer op de vorm te letten. En eigenlijk ga ik daarmee terug naar de tijd waarin ik de letters leerde: rustig en met aandacht mijn pen bewegen. 

Wanneer je kleurrijke pagina's maakt, is het soms fijn om verschillende lettertypes te gebruiken. Dat vraagt wel om wat oefening, maar mijn ervaring is dat juist de oefenen ook weer fijn kan zijn. Ter inspiratie wat links:

Schrijven met een kwast: deel 1deel 2 en werkbladen
Koosje Koenen inspiratie 1, 2, 3, 4

Geen opmerkingen: