zondag 20 maart 2016

365 days of being 50 - week 2

Het kan natuurlijk niet anders dan dat er af en toe een dag is dat ik gewoon niet weet wat ik wil tekenen. Dat ik het moment van tekenen maar blijf uitstellen en uitstellen totdat ik om 22 uur op de bank zit met mijn schetsboek en denk dat het nu toch echt wel moet gaan gebeuren. Het ene voorwerp is te oninteressant. Het andere ding is te moeilijk. De kast heeft te veel frutsels en die vaas met bloemen is ondoenlijk. Maar eigenlijk is het allemaal uitstelgedrag. In feite is het vooral de angst dat een tekening niet zal lukken. En als ik met die gedachte meega dan is het heel makkelijk om van het mislukken van een tekening terecht te komen in het denken over het mislukken van dit hele project.
Het enige wat helpt is me dit proces te realiseren, een keer diep ademhalen en in mijn achterhoofd een wijze vrouw horen roepen "DO IT ANYWAY!". Dus pen op het papier en het gewoon doen.

365/8

Om alle foto's tot nu toe te zien, ga je naar Flickr.

Geen opmerkingen: