maandag 28 maart 2016

versieren

De hele kaft 

De Hema heeft pakjes notitieboeken in het assortiment. Het papier is fijn om op te schrijven. En voor de prijs hoef je het niet te laten: 3 boekjes voor 2 euro. De pagina's zijn gelinieerd en de kaften zijn van bruin craftpapier. Ideaal om je eigen kaften te maken. Het kaftpapier leent zich prima voor collages, maar ook voor het zelf tekenen.

Mijn kaft maakte ik niet in een keer. Ik tekende 7 cirkels en maakte 1 mandala per dag. Als je niet zoveel tijd hebt, kies je een kleintje om te vullen. Is er meer tijd, dan komt er een grotere cirkel aan de beurt. Ook constructie en vrije invulling wisselden elkaar af. Dat blijkt toch altijd weer een fijne afwisseling te zijn. Ik koos een spreuk van Rumi als basisgedachte voor mijn schrijfsels. Hoewel mijn boekje nog lang niet vol is, gaan de gedachten al uit naar het maken van een nieuwe kaft.

(Gebruikt materiaal: Fineliner, Posca stiften zwart en lichtblauw)