zondag 3 april 2016

365 days of being 50 - week 4

Cactus

Het tekenen prikkelt me. Het is niet alleen de stok achter de deur om elke dag wat te doen, maar het zet me ook aan het denken. Regelmatig heb ik gesprekjes met mensen die mijn project volgen. Het eerste wat opvalt is dat het woord discipline heel vaak valt. Mensen zien dit project als een vorm van discipline en vertellen me vrijwel meteen dat zij die discipline niet op kunnen brengen. Maar ik ervaar het niet als discipline. Er is geen moeten. Dit project is een keuze. Het is een ontdekkingsreis in niet alleen het tekenen zelf, maar ook in alles wat er een rol bij speelt. En natuurlijk zijn er ook dagen dat het voelt als "ik moet nog een klusje doen". Maar elke keer weer verbaas ik me erover dat als ik eenmaal bezig ben, ik er zoveel plezier aan beleef.


364/28

Geen opmerkingen: