vrijdag 15 april 2016

365 days of being 50 - week 5 & 6

365/34

De afgelopen weken tekende ik in een Leuchtturm schetsboek. De notitieboeken van Leuchtturm zijn en blijven mijn favoriete boekjes om te schrijven, maar ze zijn niet echt geschikt voor aquarelverf vanwege het dunne papier. Een schetsboek heeft dikker papier en schrijft en tekent met vulpen heerlijk. Helaas is het echt niet geschikt voor aquarelverf. De toplaag van het papier komt los zodra je dit papier met water bewerkt. Soms lekt het zelfs door naar de achterkant van het papier. Erg jammer, want het had me een mooi aanvulling geleken op mijn dagboeken.

Omdat ik toch weer graag met aquarelverf wilde werken, maakte ik een boekje van wat losse vellen tekenpapier. Met dat papier heb ik hele goede ervaringen, maar ik moet me maar eens gaan beraden waar ik het papier zal gaan kopen nu er geen V&D meer is (want daar hadden ze de blokken Cansons tekenpapier op de kantoorafdeling).

Wat ik de afgelopen weken tekende, vind je hier.

Geen opmerkingen: