zondag 24 april 2016

365 days of being 50 - week 7

365/47

Het tekenen gaat steeds meer in mijn systeem zitten. Overdag is er geen gezoek naar onderwerpen of mogelijkheden. Loop ik er tegen aan dan pak ik het met beide handen aan, maar de meeste tekeningen ontstaan toch in de loop van de avond. Na weken van natekenen richtte ik me de afgelopen week wat meer op het intuïtieve tekenen. Wat verf op een pagina, vormen zoeken en daar dan een tekening van maken. Het geeft net zoveel plezier als iets natekenen.

En ook hier zie ik weer de relatie met het schrijven. Je kunt wekenlang op dezelfde manier teksten schrijven, maar op een gegeven moment is het tijd voor uitstapjes. Misschien eens een keer een haiku maken of een naamdicht. Misschien eens een lange tekst schrijven en de korte teksten achterwege laten.