maandag 25 april 2016

inspiratietip: 10.000 tekeningen

365/47

Vlekken kun je prima maken met een oud nat theezakje. En de kleur zal ook nooit hetzelfde zijn. Ik heb geen idee waar ik dit idee ooit tegenkwam, maar het blijft leuk om te doen, iedere keer weer. Probeer het maar eens uit.

Nu ik de 50 tekeningen nader wordt mijn bewondering voor Gwen Diehn groter en groter. Zij begon in juni 2013 (zie hier) aan een enorm project, namelijk 10.000 tekeningen maken. Het getal 10.000 verwijst naar een oud chinees adagium dat als je wilt leren tekenen, dat je dan 10.000 tekeningen zult moeten maken. Steeds weer zie ik al haar prachtige pagina's en zelfgemaakte boekjes voorbij komen. Het inspireert me omdat kleur en zwart-wit elkaar afwisselen. Omdat er allerlei huis- en tuindingen voorbij komen. Omdat ik weet hoeveel aandacht en liefde er in dit project is gaan zitten. M.i. dus een absolute aanrader om af en toe eens te bekijken: Real Life Journals

3 opmerkingen:

Mandy van Goeije zei

Super! Mijn vingers beginnen te jeuken van jouw project! En die 10.000...hoe gaaf is dát! Nóg meer jeuk in mijn vingertoppen. Maar eerst moet mijn online cursus klaar...en dat is bij-na!!! Maar met zulke mooie links...hoe moet ik dan nog werken? ;-)

Mandy van Goeije zei

Oei...ik zie dat dat profiel doorlinkt naar een oud profiel...hm...even aan knutselen...

Happy Earl Grey zei

Wat een leuk idee om thee zo te gebruiken, ik ga dat zeker eens proberen. Bedankt voor de tip. Groetjes El