vrijdag 28 oktober 2016

zelf een palet kiezen

De meeste kleine doosjes aquarelverf bevatten vaak 8 of 10 kleuren. Hoewel je daar prima mee kunt werken, vind ik het fijner om iets meer keus te hebben. Grote dozen zijn er genoeg te koop, maar kleine dozen met wat meer kleuren niet. In allerlei video's zag ik hoe mensen hun eigen paletten samenstelden en zelf doosjes maakten. Handig want zo kun je de kleuren bijvoorbeeld naar het seizoen of naar een onderwerp aanpassen en neemt het palet niet al te veel ruimte in als je het in je tas mee wilt nemen. Dat moet mij ook lukken dacht ik. Ik vond een metalen blikje in de kast, wat poster buddies en haalde een aantal napjes uit een grote aquareldoos. 

Untitled

Untitled

Eerste indruk
De poster buddies zijn eenvoudig aan te brengen en eventueel ook weer makkelijk te verwijderen. De ene rij napjes bleef heel goed zitten. De andere rij wat minder. Waar ik geen rekening mee had gehouden is dat ik niet alle napjes even vaak gebruikt had, waardoor mijn doosje niet zo goed sloot. Bij sommige napjes stak de verf te hoog boven het napje uit. Maar met wat duwen en schuiven kon ik dat ook oplossen.

Later meer over mijn ervaringen in het gebruik.

1 opmerking:

Happy Earl Grey - Elly Embregts zei

Wat een goed idee, dat ga ik onthouden Bedankt! Groet el