dinsdag 1 november 2016

dwalen

Untitled

Als je jezelf toestaat om te dwalen, kom je soms goud tegen. Een prachtige zonnestraal tussen een paar bomen door. Een zilverreiger in het weiland of een paar hazen die verstoppertje spelen.

Maar ook op papier levert dwalen soms goud op. Je begint bij een woord dicht bij huis en eindigt in een wereld vol verlangen of helderheid. Oefeningen zoals associatie-spinnen, cascades en sprinten helpen daarbij structuur te geven.

Momenteel schrijf ik weer ochtendpagina's. Ook een vorm van dwalen op papier. Ik volg mijn gedachten en schrijf ze op. Vaak van de hak op de tak, maar soms ook totaal verdiept in een enkel onderwerp dat me maar niet los kan laten. De ene keer ervaar ik het als gezeur, een andere keer verbaas ik me over de dingen die in het donker van de vroege ochtend omhoog borrelen waarvan ik niet eens wist dat ze me bezighielden.

Hoe dwaal jij op papier?

Geen opmerkingen: